Komunikaty - archiwum

NOWY OKRES ZASIŁKOWY W FUNDUSZU ALIMENTACYJNYM

Od 01 października 2016 r. rozpoczął się nowy okres świadczeniowy wypłacania świadczeń z funduszu alimentacyjnego (okres świadczeniowy 2016/2017), który obejmuje miesiące od października 2016 r. do września 2017 r. Formularze wniosków oraz informacje o dokumentach koniecznych do uzyskania prawa do świadczenia, są dostępne w pokoju nr 15 Urzędu Miejskiego w Dobrodzieniu. Wypełnione wnioski wraz z niezbędnymi załącznikami można  składać od 01 sierpnia 2016 r.

 

            W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z dokumentami do 31 sierpnia, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, przysługujące za miesiąc październik, wypłaca się do 31 października. Natomiast gdy osoba ubiegająca się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z dokumentami w okresie od 1 września do 31 października, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, przysługujące za miesiąc październik, wypłaca się do 30 listopada.

 

Do wniosku należy dołączyć:

  • zaświadczenie komornika sądowego prowadzącego postępowanie egzekucyjne
    o bezskuteczności egzekucji alimentów zawierające informację o stanie egzekucji, przyczynach jej bezskuteczności oraz o działaniach podejmowanych w celu wyegzekwowania zasądzonego świadczenia alimentacyjnego albo oświadczenie o bezskuteczności egzekucji alimentów

          lub

  • informację właściwego sądu/właściwej instytucji o podjęciu przez osobę uprawnioną czynności związanych z wykonaniem tytułu wykonawczego za granicą albo o niepodjęciu tych czynności, w szczególności w związku z brakiem podstawy prawnej do ich podjęcia lub brakiem możliwości wskazania przez osobę uprawnioną miejsca zamieszkania dłużnika alimentacyjnego za granicą;
  • odpis podlegającego wykonaniu orzeczenia sądu zasądzającego alimenty, odpis postanowienia sądu o zabezpieczeniu powództwa o alimenty, odpis protokołu zawierającego treść ugody sądowej lub ugody zawartej przed mediatorem,
  • zaświadczenie albo oświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły lub szkoły wyższej,
  • w przypadku utraty dochodu lub uzyskania dochodu do wniosku o świadczenia z funduszu alimentacyjnego należy dołączyć dokumenty potwierdzające ich utratę lub uzyskanie oraz wysokość tych dochodów
  • zaświadczenia lub oświadczenia dokumentujące wysokość innych dochodów niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych uzyskanych w roku kalendarzowym 2015,
  • oświadczenie o deklarowanych dochodach osiąganych przez osoby podlegające przepisom
    o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, zawierające informacje o: wysokości dochodu, wysokości należnych składek na ubezpieczenia społeczne, wysokości należnych składek na ubezpieczenie zdrowotne, wysokości i formie opłacanego podatku dochodowego, wysokości dochodu po odliczeniu należnych składek i podatku za rok kalendarzowy 2015;
  • dokumenty potwierdzające wysokość innych dochodów członków rodziny uzyskanych w roku kalendarzowym 2015 (np. zaświadczenie komornika sądowego, zaświadczenie o pobranych stypendiach, nakaz płatniczy, PIT/UZ - ulga na  dzieci odliczona ze składek),
  • inne dokumentu uzależnione od sytuacji rodziny.

 

Miesięczne dochody przypadające na osobę w rodzinie uprawniające do świadczeń z funduszu alimentacyjnego to kwota 725 zł. W okresie świadczeniowym 2016/2017 obowiązują dochody za 2015 r.

 

 Więcej informacji:

http://www.mpips.gov.pl/wsparcie-dla-rodzin-z-dziecmi/fundusz-alimentacyjny/swiadczenia-z-funduszu-alimentacyjnego/
 

 

 UWAGA !!!

Osoby pobierające świadczenia z funduszu alimentacyjnego w obecnym okresie zasiłkowym tj. 2015/2016, których dzieci ukończyły 18. rok życia, zobowiązane są dostarczyć aktualne zaświadczenie ze szkoły o kontynuowaniu nauki w roku szkolnym 2016/2017 w nieprzekraczalnym terminie do 9 września 2016 r. W przypadku niedopełnienia wyżej wymienionego obowiązku wypłata świadczeń z funduszu alimentacyjnego zostanie wstrzymana.

 

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 13 października 2016 08:45
Dokument wprowadzony do BIP przez: Aniela Dziuba
Ilość wyświetleń: 464
13 października 2016 08:45 (Aniela Dziuba) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)